جایزه سید فلشمن

وب سایت : http://www.scbwi.org

جایزه سید فلشمن جایزه ای است برای طنز نویسان برجسته ادبیات کودکان.

شرح بانک های اطلاعاتی

این جایزه از سوی انجمن نویسندگان وتصویرگران کتاب کودک در سال ۲۰۰۳ برای آثار طنز برپا شده است، کتاب‌های داستان، غیر‌داستان و کتاب‌های تصویری می‌توانند برای این جایزه نامزد شوند ولی جایزه تنها برای نویسندگان عضو انجمن است.

این جایزه به نام سید فلشمن نویسنده موفق ادبیات کودکان امریکا نامگذاری شده است. او نخستین نویسنده‌ای است که این جایزه را دریافت کرده است. او بیش از ۳۵ کتاب برای کودکان نوشته است. 


آثار سید فلاشمن برای کودکان ، به خاطر شوخ طبعی ، شبیه سازی و طرح طنز آمیز ، و جستجو و اکتشاف در سراسر تاریخ آمریکا ، شناخته شده است .

او برنده ی مدال نیوبری برای اثر پسر شلاق زدن(The Whipping Boy )یا همان کتاب « کتک خور سلطنتی »شد و برنده ی جایزه ی بوستون کلاب ، به خاطر اثر- کوهستان شارلاتان Humbug Mountain شد .و به‌عنوان یکی از نویسندگان برتر کودک‌ و ‌نوجوان نامزد دریافت جایزه‌ بین‌المللی هانس‌ کریستین ‌آندرسن در سال 1994 در آمریکا شد.

در سال ۲۰۰۳ انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک، به پاس یک عمر فعالیت هنری فلاشمن جایزه‌ای را به نام او راه‌اندازی کرد که هر سال به یک نویسنده طنز کودک تعلق می‌گیرد. سید فلاشمن خود نخستین برنده‌ این جایزه بود. این جایزه هر ساله بهترین نویسنده ی طنز کتابهای کودکان یا نوجوانان را به رسمیت می شناسد . 



مشخصات بانک های اطلاعاتی